lördag 1 januari 2011

Nyår på Camp Northen Lights







Nyårsafton började som vanligt med en stadig frukost och sedan den obligatoriska morgonbriefen kl 0900. Vädret var alldeles lagom på ren svenska, runt 10+ och strålande sol. Mitt kompani, Papa Lima, var bokade till den andra sittningen för nyårsmiddagen. Detta medförde en nästan sjuklig hunger när vi embarkerade matsalen vid halvåtta tiden. Under två timmar frossade vi sedan i hummercocktail, löjromstoast, oxfilé samt diverse efterätter som jag inte åt av. Varför äta panacotta till efterätt när man kan äta löjrom istället? Men vad fick ni att dricka undrar ni säkert. Läsk, lättöl eller vatten, helt enligt regelverket. Idag skall jag springa/gå ett par varv innanför muren med ett traktordäck, nej nu överdrev jag lite, bildäck modell större på släp. Återstår att se om denna form av träning ger resultat. Förövrigt ser jag helt galen ut på bilden ovan, måste vara euforin över den iskalla Herrjunga päroncidern med tomtebloss som skapat min freaky pose.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har hört att basaren på CNL tryckt upp nya T-shirts det står "Kaviar och hård träning skapade denna vackra kropp"
Ska bli kul att se bildbevis på din Ola Skinarmo träning. Har själv lovat att köra ett pass varje arbetsdygn, tyvärr startade 2011 med en förlust på innebandyplan.
Limpan

Anonym sa...

Det enda ni saknade var väl skumpan. Allt övrigt verkade ni ha även den stora i munnen. Jag vet det är billigt njut där men inte här. Träningsbanan verkar tuff, snart drar ni väl runt på en avdankad pansarvagn.

Modren

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR =)..

Du verkar ha de bra, tror din nyårsmiddag va lyxigare än min =)... Jag hade dock ätit mängder av panacottan om jag haft möjligheten...

Träningen här hemma består av käkjumpa, äter mest hela tiden =)...

Ha de bäst...

Hanna & Kakan