måndag 3 januari 2011

Några steg åt rätt håll.

Här är det vackert när bergsmassiven tornar upp sig i söder, det vilar något sagolikt över lerhusen som ligger tätt ihop i byarna. Det är roligt att se barnen gå till skolan tidigt på morgonen, i synnerhet flickor, de utstrålar glädje och stolthet. Jag blir glad när bönder kan överleva på sitt jordbruk utan att behöva odla opium. Jag gillar naanbrödet som bakas i varje gathörn samt uppskattar den afghanska arméns vilja och kärvhet. Det byggs lite här och var i Mazar, kanske inte i raketfart men åt rätt håll.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Detta låter hoppingivande om en bättre framtid för afganerna.
S-Å

Anonym sa...

Det är fint med dina ord och din beskrivning av miljön omkring dig Henrik! Jag ser fram mot kommande inlägg!

Kram, P.

Anonym sa...

Härligt att höra att du även får uppleva den afghanska "vardagen", att det finns ett lugn och att det förhoppningsvis bara ska bli bättre och bättre.
Modren

Anonym sa...

Det e sååå intressant, kul å skönt å få följa din blogg......enda "negativa" e att jag tycker du skriver för sällan ;P hahahhaaa, du vet man vill bara läsa läsa läsa =)

Fortsätt ditt/ert fantastiska arbete å hälsa landet å kollegorna.

Hälsningar från SandraTösen

Henrik sa...

Skulle gärna skriva oftare men pga uppdrag, tillgång till datorer m.m. blir man något begränsad. Gör mitt bästa, ha det!